hejsan! > <b>går det att sätta upp olika konton på en win2k pro server med IIS?</b> okej, det var lite dåligt formulerat kanske.. en server med win2000 Pro som OS var det jag menade :) > <b>okej, det var lite dåligt formulerat kanske.. en server med win2000 Pro som OS var det jag menade :)</b> Det är alltså en vanlig dator med Windows 2000 Pro som operativsysyem och IIS som serverprogramvara. > <b>Hur gör jag för att lägga till ett till konto</b> oki, tack så mycket för hjälpen! Eller kanske menar du att du vill sätta upp flera internet domäner till olika siter på din maskin? Märk väl, stefan bergh kör Professional och inte Server. I Professional så kan man bara ha 1 website. Hmm.. ok.. Nåt nytt påhitt isåfall? Jag kör en Nt Workstation med iis 4.0 och kan lägga upp flera domäner.fler konton på win2k pro?
går det att sätta upp olika konton på en win2k pro server med IIS? alltså konton med olika domäner.
Tack på förhand!Sv: fler konton på win2k pro?
Det finns inget som heter Win2000 Pro Server. Antingen Win2000 Pro eller Win2000 Server.
> <b>alltså konton med olika domäner.</b>
Du får nog förklara din fråga betydligt bättre, för jag förstår inte vad du menar!Sv: fler konton på win2k pro?
Sv: fler konton på win2k pro?
Ja, då förstår jag fortfarande inte, eftersom att Win2000 Pro inte är en server.
Eller menar du att du använder din Win2000 Pro som en file/print och webserver?
Isåfall är svaret ja, du kan skapa flera användarkonto på en Win2000 Pro.Sv: fler konton på win2k pro?
Den kommer att användas som vanlig dator och en webbserver för privatbruk, kasnke 2-3 konton.
Hur gör jag för att lägga till ett till konto som jag kopplar en speciell domän till, vet du, eller nån annan det?
Jag är väldigt tacksam för all hjälp :)Sv: fler konton på win2k pro?
Högerklicka på My Computer och välj Manage, där finns Local Users and Groups. Där kan du lägga till flera användare.
> <b>som jag kopplar en speciell domän till</b>
Koppla en användare till en domän? Menar du vilket konto som domänen ska köra under, istället för IUSR_%ComputerName%, eller? Isåfall så får du ändra i IIS-managern. Sedan får du också ändra NTFS-rättigheterna på de kataloger och mappar som tillhör domainen.
Du vet väl om att du bara kan ha 1 domän i Win2000 Pro?Sv: fler konton på win2k pro?
ska försöka fixa till det där imorron, har inte den datorn här just nu..Sv: fler konton på win2k pro?
isåfall är det lätt. Du lägger bara till en ny webbsite i iis och fyller i det http-header som du vill ska styra mot den andra domänen och väljer homekatalog. sen får din internetleverantör peka dom domänerna mot den adressen.
Mvh
RickardSv: fler konton på win2k pro?
Sv: fler konton på win2k pro?
Om man installerar iis 4.0 på 2000 pro funkar det isåf?
Mvh
Rickard, alltid lär man sig nåt nytt.:-)