Jag håller på att försöka klura ur hur jag kan använda mig av att formatera en cell som finns i ett contenteditable-område. Detta behöver bara fungera i IE. Är det någon som tror sig kunna klara av detta delikata ämne? ifall det är frågan om bakgrundsfärgen i tabellen så har du fel i din css: Du fick mig på rätt spår där, tackar: Nu vill jag krångla till det mer. Jag vill att alla tabeller som finns i denna div-tagg skall få samma egenskaper. Säg att det finns tabell1 och tabell2 - båda skall få samma egenskaper. Går det att lösa? Gick kalas, tack ock bock!Nå fält inne i contenteditable area
<html>
<head>
</head>
<body>
<style>
#edit {
table1.background-color: #c0c0c0;
}
</style>
<form name=form1>
<div id=edit style="height: 100; width=100; background-color=white;" contenteditable=true></div>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
document.getElementById("edit").innerHTML =
"<table id=table1 border=1 cellspacing=2 cellpadding=2><tr><td>hej</td></tr></table>";
</script>
</form>
</body>
</html>
Sv: Nå fält inne i contenteditable area
#edit #table1 {
background-color: #c0c0c0;
}
torde funka bättre, #edit kan ju också lämnas bort.
vill du dynamiskt pilla på nåt så går det ju nog relativt bra, speciellt om du har id:n på elementen, annars hamnar du och gräva fram dom..
document.getElementById('cell').style.border = "solid 5px red";
#edit #table1 {
border: 1px dotted #C0C0C0;
}
#edit table {
border: 1px dotted #c0c0c0;
}
..borde väl funka?
EDIT: fixade ett tyrkfel..
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="sv">
</head>
<body>
<style>
#edit table {
border: 1px dotted #F3F3F3;
}
#edit td {
border: 1px dotted #F3F3F3;
}
</style>
<form name=form1>
<div id=edit style="height: 100; width=100; background-color=white;" contenteditable=true></div>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
document.getElementById("edit").innerHTML =
"<table id=table1 border=0 cellspacing=2 cellpadding=2><tr><td>hej</td><td>du</td></tr></table>";
</script>
</form>
<table border="0" width="100%" id="table1">
<tr>
<td style="border: 1px double #EFEFEF"> </td>
<td> </td>
</tr>
</table>
</body>
</html>