Tycker att det är ganska "fiffigt" att vissa av Er gör meningen ni hänvisar till Bold Font. > <b>Tycker att det är ganska "fiffigt" att vissa av Er gör meningen ni hänvisar till Bold Font.</b> > <b> Testar </b> <i>Ett Forum som detta är ett sätt att prata/kommunicera precis som man gör vid kaffebordet. </i> <b>> Det är därför jag alltid blir sur på rättstavningsnissar och andra regelfjollor som jämt Hur gör Ni ?
Hur gör Ni ?Sv: Hur gör Ni ?
Menar du så som jag precis gjort med texten här ovan? Isåfall är det bara att sätta texten innanför < b > texten här < /b >, fast utan mellanslag.
Glöm inte även prefixet > före texten. Bra för att visa på vilken nivå i diskussionen man är. > för första nivån, >> för andra nivån osv.Sv: Hur gör Ni ?
Funkade det ? <b> Ja </b>
Woww är det nån som vill anställa en HTML expert Nu kan jag ju <b>Bold</b> ;-)
<b> Och Du ! varför sitter man här framför datorn och skriver en massa skit när man
kunde ha varit ute och badat solat . Svar "skitväder" i Stockholmstrakten </b>
Det är därför jag alltid blir sur på <b>rättstavningsnissar</b> och andra <b>regelfjollor</b> som jämt
skall kommentera andras sätt att skriva och stava.Ett Forum som detta är ett sätt att prata/kommunicera
precis som man gör vid kaffebordet.Dvs en personlig "touch" över nyanserna.
För en tid sedan var det nån <b>nisse</b> som ondgjorde sig över alla särskrivningar.
Skriver/läser man mycket på engelska så blir det så. Inte bra men förståligt.
Såg på TV 4:s jävla trams att lura pengar av folk. Man skulle tyda följande ord. Vad tycker du ?<b>Söhsknasolnetg</b>
Min hjärna läste det direkt rätt, vi fyller själv i från vår databas.
Vi kan köra en test på denna tråd.Skriv ett ord med alla dess bokstäver , blanda och ge.
Den enda regel som gäller är att du skall börja och sluta på orginalbokstven.
Vad blir detta ?
<b>Eonidarxtareirkvmatärbiasträrde</b>Sv: Hur gör Ni ?
Ja, visst kan det vara så. Men man ska icke förglömma att vid kaffebordet kan man gestikulera och betona ord. Det går inte att jämföra en muntlig konversation med en skriftlig. Den muntliga konversationen har betydligt bättre förutsättningar att lyckas, eftersom den är direkt (missuppfattningar kan klaras ut på direkten), och kroppsspråket fyller en viktig funktion.
Särskrivningar, dålig meningsuppbyggnad och ostrukturerat skrivet är några av orsakerna till att skriven text missuppfattas (eller inte förstås alls). Har du någon gång <b>hört</b> någon säga "sjuk sköterska" när de menar sjuksköterska? Skulle du förstå vad som menades om de gjorde detta misstag?
Egentligen förstår jag inte hur man kan skylla på engelskan (som många gör) när det handlar om särskrivningar. Ordet är sjuksköterska (som råkar bestå av två andra ord som existerar i svenskan), och man säger tveklöst sjuksköterska när man pratar. Nu är jag själv inte helt perfekt vad gäller detta "problem", men i mitt fall handlar det nästan uteslutande om att jag skriver delordet fler gånger än det ihopskrivna ordet. Därmed trycker på mellanslagstangenten "i bara farten", för att jag är van att göra det efter att jag skrivit just det delordet.
Skriver man en text, så måste man vara övertydlig. Detta gäller oavsett om man skriver i ett forum (speciellt ett forum som handlar om att hjälpa andra med deras problem), eller skriver något annat.
Ett korrekt använt talspråk (på korrekt svenska) i skriven text kan (enligt mig) inte missförstås. Många författare använder detta när de återger en muntlig konversation, och vad jag vet så går det utmärkt att förstå vad som menas.
För övrigt så har jag ingen aning om vad "Söhsknasolnetg" ska betyda. Det här med att det räcker med att man enbart vet första och sista bokstaven i ett ord (som det skrevs om för ett par månader sedan), är inte vetenskapligt bevisat. Att det skulle räcka med dessa två bokstäver för ett fristående ord är ju inte ens rimligt. Att tyda ett ord på ~30 bokstäver (ditt andra exempel), och man bara vet två bokstävers rätta positioner är inte något man gör på en sekund.
Jag är ingen expert på omådet, men lingvistik bör området vara för vidare studier om detta.Sv: Hur gör Ni ?
skall kommentera andras sätt att skriva och stava.</b>
"Särskrivning kan jag stå ut med,men! folk som inte vet var <Enter>knappen sitter irreterar mig till vansinne." - SvenPon
[Trött på särskrivningar!]
"Du glömde,att du skriver som en djä.. kratta .Kom ihåg att det finns en <Enter> knapp.
En rad skall inte vara längre än i en Pocketbok. Annars orkar man inte läsa skiten." - SvenPon
[Har skrivit en ny personlig beskrivning av mig. Tycker ni den stämmer?]
"Nummer Ett(1) lär dig hantera <ENTER> Ny rad
Det är pinsamt att läsa dessa rader som aldrig tar slut." - SvenPon
[Har skrivit en ny personlig beskrivning av mig. Tycker ni den stämmer?]
Det är lätt att klaga på andra. Men när man själv tjatar på folk att de ska sätta ny rad vid helt obegripliga tillfällen tycker jag nog man kan hålla käft.
Det torde ju innebära att du själv är en "regelfjolla" som till råga på allt inte ens kan reglerna.