Fetstil Fetstil Kursiv Understrykning linje färgläggning tabellverk Punktlista Nummerlista Vänster Centrerat högerställt Utfyllt Länk Bild htmlmode
  • Forum & Blog
    • Forum - översikt
      • .Net
        • asp.net generellt
        • c#
        • vb.net
        • f#
        • silverlight
        • microsoft surface
        • visual studio .net
      • databaser
        • sql-server
        • databaser
        • access
        • mysql
      • mjukvara klient
        • datorer och komponenter
        • nätverk, lan/wan
        • operativsystem
        • programvaror
        • säkerhet, inställningar
        • windows server
        • allmänt
        • crystal reports
        • exchange/outlook
        • microsoft office
      • mjukvara server
        • active directory
        • biztalk
        • exchange
        • linux
        • sharepoint
        • webbservers
        • sql server
      • appar (win/mobil)
      • programspråk
        • c++
        • delphi
        • java
        • quick basic
        • visual basic
      • scripting
        • asp 3.0
        • flash actionscript
        • html css
        • javascript
        • php
        • regular expresssion
        • xml
      • spel och grafik
        • DirectX
        • Spel och grafik
      • ledning
        • Arkitektur
        • Systemutveckling
        • krav och test
        • projektledning
        • ledningsfrågor
      • vb-sektioner
        • activeX
        • windows api
        • elektronik
        • internet
        • komponenter
        • nätverk
        • operativsystem
      • övriga forum
        • arbete karriär
        • erbjuda uppdrag och tjänster
        • juridiska frågor
        • köp och sälj
        • matematik och fysik
        • intern information
        • skrivklåda
        • webb-operatörer
    • Posta inlägg i forumet
    • Chatta med andra
  • Konto
    • Medlemssida
    • Byta lösenord
    • Bli bonsumedlem
    • iMail
  • Material
    • Tips & tricks
    • Artiklar
    • Programarkiv
  • JOBB
  • Student
    • Studentlicenser
  • KONTAKT
    • Om pellesoft
    • Grundare
    • Kontakta oss
    • Annonsering
    • Partners
    • Felanmälan
  • Logga in

Hem / Forum översikt / inlägg

Posta nytt inlägg

Ang Barn och porrsagor

Postades av 2005-02-05 11:12:15 - Sven Åke Persson, i forum Skrivklåda, Tråden har 14 Kommentarer och lästs av 1378 personer

Jag blev upprörd Men ! när jag tänkte ett steg till så !

Visst fa... så låg jag som 8 åring och lyssnade på när Far satte på Mor.

Jag var nyfiken och det var normalt !

Fö tycker jag inte att det är porr när man beskriver att en man penetrerar en kvinna med sin penis. !
Ej heller att man smeker varandra här och där !

Läs din Bibel (Höga Visan) är skön porr

Svara

Sv: Ang Barn och porrsagor

Postades av 2005-02-05 11:24:29 - Fredrik Edström

frågan är om det är normalt att spela in ungars reaktion när de lyssnar på k***lljud. Sjuka djävlar som kommer på något sådant. Spärra in dom ansvariga och lägg ner Dramatiska institutet. Låt våra skattepengar gå till något vettigare istället, ex fritidsgårdar.

Svara

Sv:Ang Barn och porrsagor

Postades av 2005-02-05 11:28:25 - Sven Åke Persson

mmm !? försår lite din reaktion , du är förmodligen religös.

När man läser Knutbyidioternas historia så verkar det mes handla om sex och porr.

Barn är 1000 ggr klokare än du kan ana och tro !

Svara

Postades av 2005-02-05 11:33:20 - Fredrik Edström

är inte religös, men jag har små barn och jag skulle inte villja att de blev utsatta för sådana perversa personer. Vad skulle igentligen syftet till ett sådant projekt vara? Ja inte ens den ansvariga - Claes Peter Hellwig kunde svara på det när han fick frågan. Men en sak har du helt rätt i, att barn är 1000 grr klokare än vad man tror

Svara

Postades av 2005-02-05 11:35:04 - Sven Åke Persson

Fatta mig rätt !
Jag försvar INTE deras kråkspark. Men ! det finns så mycket hyckleri "out there"

Barnen har inte tagit nån skada,
den skada dom ev. fått kommer från Mammas och Pappas reaktion.

Svara

Postades av 2005-02-05 11:42:18 - Fredrik Edström

Vad det hela handlar om är att barn har blivit utnyttjade av vuxna i ett dunkelt syfte. Att barnen tagit skada kan ingen veta men risken finns och det är tillräckligt för att anse att handlingen är brottslig.
Och visst finns det mycket hyckleri "out there", håller med helt klart.

Svara

Postades av 2005-02-05 11:58:05 - Sven Åke Persson

<b> men jag har små barn och jag skulle inte villja att de blev utsatta för sådana perversa personer</b>

Jag är ingen djä.. Doktor Phill och ingen amatörpsykolog.
Men i meningen ovan ligger det mycket att utreda som handlar om dig som skriver så !

Svara

Postades av 2005-02-05 13:39:34 - Ann Kapborg

<b>Jag var nyfiken och det var normalt !</b>.
Det är ju däri det ligger. Du gjorde det av ditt eget fria val. Tror inte att barnen kom till sammankomsten med samma förutsättningar. Om du kommer till en sagostund och får höra noveller av det här slaget kan jag jämföra med att beställa film på någon av kabelkanalerna, vara på humör för kanske nåt romantiskt/roligt/spännande och så sänder de en porrulle. Skulle bli lite f-benad själv.
Som jag ser det blir barnen speciellt utsatta eftersom de inte har tillräcklig erfarenhet att sätta in detta i ett sammanhang.
/Ann

Svara

Postades av 2005-02-05 13:42:22 - Ann Kapborg

När vi ändå har utredningar på tal, kan jag säga att jag tycker det vore intressant att se vad en sådan skulle säga om ditt behov av att tro att du når människors innersta kärna.

/Ann

Svara

Postades av 2005-02-05 13:43:09 - Anna-Karin Söderberg

Vi vuxna kan välja om vi vill se, lyssna eller läsa porr, det kunde inte de här barnen.
Om jag hade barn så skulle inte jag vilja att de utsattes för sexuella övergrepp varken verbalt eller fysiskt.

//Anna-Karin

Svara

Postades av 2005-02-05 14:26:31 - Fredrik Edström

<b>
Jag är ingen djä.. Doktor Phill och ingen amatörpsykolog.
Men i meningen ovan ligger det mycket att utreda som handlar om dig som skriver så !
</b>
sätt igång och utred, vore intressant och få veta vad du kommer fram till, kanske behöver jag hjälp....

Svara

Postades av 2005-02-05 23:23:58 - Pontus Wång

I det här fallet håller jag med dig till 100% Sven! Barn har frågor om ämnen (sex, döden, utseenden, invandring osv.) som vi vuxna har tabubelagt och instinktivt lägger vi locket på direkt. Jag har en dotter som är fem år, hon har insikt i de flesta ämnen som man normalt inte pratar om vuxen till vuxen, hon har fått lära sig att att man pratar inte om vissa saker bland andra men samtidigt vet hon att det bara är att fråga om hon undrar eller är nyfiken. Jag hoppas min dotters generation kan ta bort alla dessa löjliga tabun totalt!

Samtidigt så tycker jag att en undersökning av den här typen borde fråga föräldrarna om deras tillstånd, det finns trots allt kulturella skillnader hos alla familjer, jag hade gett mitt tillstånd utan att tveka.

Svara

Postades av 2005-02-06 01:53:44 - Ann Kapborg

Pontus, om det vore för att besvara barnens frågor är det väl en sak. Men här har barnen använts för att besvara de vuxnas frågor. Om jag inte totalt missuppfattat det.
Visst är jag helt inne på att barn lär sig beteenden och att det är synd om de hämmas i sin naturliga utveckling. Men tycker också det måste vara i naturliga sammanhang barn ska få utvecklas utan pådyvlan av vuxenvärldens generaliseringar osv och inlärning av tabun mm. Vad jag anser att vi har här är en skapad situation, utifrån vuxnas behov som barnen ska tillgodose.

En farlig väg att slå in på enligt min mening.

/Ann

Svara

Postades av 2005-02-06 10:42:47 - Pontus Wång

Ann:
"En farlig väg att slå in på enligt min mening."

Jag håller med men för att vi ska förstå hur barn fungerar och öka öppenheten så är det frågor som trägar svar. Men, jag betvivlar att barnen tar skada av det som skett, då tar de antagligen mer skada av allt övervåld de ser på TV i barnprogrammen, det värsta som kan hända enligt mig är att barnen kommer med obekväma frågor någon måste besvara.
Till exempel så vet min dotter var fläsk kommer ifrån, hon berättade på dagis att "fläsk det kommer från döda grisar" sedan den dagen vägrar två av hennes kamrater konsekvent äta fläsk, vad händer med såna överbeskyddade barn som tror att "mjölken kommer från fabriken" (ett självupplevt exempel från lumpen) och "ägg är smutsiga ibland för de växer i jorden" (tjejens bidrag till detta svar)?

Min exakta frågeställning går ut på att ta reda på VARFÖR föräldrarnas tillstånd inte begärdes in, inget annat.

Svara

Nyligen

• 09:09 Vill du köpa medicinska tester?
  • 12:47 Vem beviljar assistansen – kommune
  • 14:17 Någon med erfarenhet av hemstädnin
  • 14:14 Bör man använda sig av en båtförme
  • 14:12 Finns det någon intressant hundblo
  • 14:25 Tips på verktyg för att skapa QR-k
  • 14:23 Tips på verktyg för att skapa QR-k
  • 20:52 Fungerer innskuddsbonuser egentlig

Sidor

• Hem
  • Bli bonusmedlem
  • Läs artiklar
  • Chatta med andra
  • Sök och erbjud jobb
  • Kontakta oss
  • Studentlicenser
  • Skriv en artikel

Statistik

Antal besökare:
Antal medlemmar:
Antal inlägg:
Online:
På chatten:
4 569 169
27 952
271 704
653
0

Kontakta oss

Frågor runt konsultation, rådgivning, uppdrag, rekrytering, annonsering och övriga ärenden. Ring: 0730-88 22 24 | pelle@pellesoft.se

© 1986-2013 PelleSoft AB. Last Build 4.1.7169.18070 (2019-08-18 10:02:21) 4.0.30319.42000
  • Om
  • Kontakta
  • Regler
  • Cookies