Är det fler än jag som tycker "Pigge" verkar vara en okänslig skitstövel? <b> Håller med dig till 100 % </b> Skrev innan om 9/11 som står mig upp i halsen.! Han utnyttjade pressen för att få hem sin familj, det lär han ju själv ha sagt också. Det skulle väl kunna kallas smart, ett beteende som dock inte alla skulle klara eller ens vilja. Så långt kan jag tycka att det är ok, med tanke på syftet. Sedan kan jag också hålla med om att tidningarna slår upp allt om Pigge lite väl mycket. Att det sedan blir lite väl stora rubriker, bilder och uppslag kan ju inte Pigge beskyllas för. Visserligen sant, men han har ändå makten själv att välja om han vill prata med pressen eller inte. Vad menas med "visa vördnad"? Är det alltid att sitta still och hålla käft? Är det inte mer vördnad att göra det man tror att den avlidne hade velat? Kanske hade frun velat att Pigge skulle utnyttja publicitet för att enklare få hem henne och barnen. Kanske hade hon velat att Pigge skulle berätta om sina ansträngningar och hur trög byråkratin var. Vad vet vi? "Den enes död, den andres bröd" brukar det väl heta, men det ser illa ut när det gäller den egna familjen. I grund och botten kommer han säkert tjäna pengar på boken och om så är fallet, tycker jag inte han framstår som någon ädel person. Enligt vad han påstod i "Carin 21:30" skall överskottet från boken gå till att bygga båtar åt fiskarna i Kaho Lak (eller hur det stavas). Om det stämmer låter det hela lite bättre.Löpsedeln idag med Pigge
Ända sedan hans familj tragiskt gick bort i tsunamikatastrofen verkar han bara vilja få publicitet och "göra business" av att familjen dog. Nu skulle han ge ut en bok med fruns sista ord. Hur kan man vilja göra så mycket kommersiellt "jippo" i kvällstidningar av en familj han (förhoppningsvis) älskade?Sv: Löpsedeln idag med Pigge
Skitstövlar känner man igen på "lukten" och deras sätt att uppträda.
Du har rätt !Sv:Löpsedeln idag med Pigge
Denna djä... Gotlänning "Pigge" står mig också upp i halsen .
Kvalificerad djä... "skitstövel"
Sven med Estonia Hkp erfarenhet !Sv: Löpsedeln idag med Pigge
Sv:Löpsedeln idag med Pigge
Mitt intryck av honom har i alla fall blivit att han verkar ta alla chanser till publicitet han kan, istället för att vara lite mer återhållsam och visa vördnad för sin bortgångna familj...Sv: Löpsedeln idag med Pigge
Sv:Löpsedeln idag med Pigge
Sv: Löpsedeln idag med Pigge
(Jag tror det var överskottet, att det skulle vara intäkterna vore välför bra för att stämma med Pigge).