Jag har börgat på teknik gymasie. För resten av ettan två:an och tre:an har jag valt IT profil. För jag har tänkt att bli programmerare. Men det jag undrar är finns det många programmerings jobb i sverige ??? och vad bör en "standard" programmerare kunna för språk ??? Vet att det beror på vad man ska programmera men som en grund vad bör en programmerare kunna programmera i ??? Troligtvis inte svaret du vill ha, men jag hävdar att en bra programmerare inte bryr sig om språk. Lär dej tänka på rätt sätt så är det inga problem att lära sig språk efter situation senare. Håller med. Bättre att lära sig allmäna koncept såsom oop, relationsdatabaser, och annat. Jag rekomenderar dig att söka en akademisk utbildning. Atta vara gymnasieprogramerare smäller nog inte så högt. Jo jag har tänk att gå nån form av högre utbildning.Programmerare
Sv: Programmerare
/JohanSv:Programmerare
Mvh
PeterSv: Programmerare
Kan rekomender Software Engineering & Management programmet på IT Universitetet i göteborg. Går själv andra året på det treåriga fil. kand. Finns möjlighet att kompleter med två år för master examen.Sv:Programmerare
Men kan väll knappast börga där innan gymnasiet ??? =D