Kan inte komma på vad det var för en låt som gick på radion för typ två år sen. Det var en som sjöng med förvrängd stämma, men mer kan jag inte komma ihåg av den. Det var inte nån speciellt bra låt men jag bara måste komma på vad det var för en låt, ja ni vet hur det är. Vi är ganska duktiga på musik här hos Pelle Nej det var väl typ pop eller nåt i den stilen. Varje gång jag tänker på den kommer jag på den där "I walked under a bus, I got hit by a train..." så det är säkert liknande takt. Stämman är förvrängd, nästan smurf, men inte riktigt det heller. Letade upp "I'm blue" på nätet men det var inte den, men det var lite förvrängda röster där så inte dum gissning Jag är tveksam till att den här har spelats på radio i den här versionen, men tack vare "smurfstilen" så får det bli min chansning =) Det är en effekt som heter Autotune eller ibland Vocoder, och det har ju använts flitigt i typ var 3:e pop låt som kommit efter Cheer's "I belieeeeeve in loooove..." (?) Var inte de där norska bröderna som sjöng i melodifestivalen före Cher? Nånting med "fly on the wings of love" typ...hur som helst är det ett anoying ljud. Så inga fler låtar med den effekten, tack. Om du kan takten kan du testa denna: Daniel: Vet du om det va en kille eller en tjej som sjöng? det måste vara Eiffel 65 med låten blue och jo den spelades på Rix FM en massa för typ 6 år sedan =) Kan inte varken tap:a sången eller nynna den och det var inte can't smile. Och inte blue :)Vilken låt?
Nån som kommer ihåg?
/Jörgen
PS. Ni får förlåta mig ifall låten fortfarande spelas i sverige, bor i norge och här spelas den iallafall inte DS.Sv: Vilken låt?
Cougarin, Isbjörnen, Cazz, Gbg, undertecknade mfl. löser Melodikrysset varje lördag.
Men ! du måste ge oss några lösenord. Tänker på Molltas och "norrmänn är ett djä.. pack"Sv:Vilken låt?
Säkert hopplöst att komma på. Irriterande :)Sv: Vilken låt?
Sv: Vilken låt?
http://superlaugh.com/1/cant.swf
ThomasSv:Vilken låt?
Inte så mycket till ledtråd alltså. Sv: Vilken låt?
Sv: Vilken låt?
www.songtapper.com
Fungerar faktiskt bättre än vad man tror.Sv: Vilken låt?
Läs tråden en gång till. Speciellt: <code>Letade upp "I'm blue" på nätet men det var inte den, men det var lite förvrängda röster där så inte dum gissning</code>
Typ pop eller någonting?=) Kan du inte nynna och skicka som wav? ;)Sv: Vilken låt?
Och om det var en eller flera i sången?Sv:Vilken låt?
Sv:Vilken låt?
Nej, vi får nog ge upp. Har frågat typ alla jag känner men ingen kommer ihåg den.
Tack för svaren
/Jörgen