Tänkte bara informera om att MSN Messenger blockerar meddelanden som innehåller länkar med vissa ord/bokstavskombinationer. Jag har själv råkat ut för det och det är oerhört störande, speciellt när man inte får någon information om det. Om det är clientside så ändra bara klient... Trillian är ett bra program som kan hantera flera olika protokol så som MSN, ICQ, IRC osv... värt att titta på... <b>Om det är clientside så ändra bara klient... Trillian är ett bra program som kan hantera flera olika protokol så som MSN, ICQ, IRC osv... värt att titta på...</b> Lägg då in trillian eller miranda, övertala alla att byta till icq istället. Tills de har gjort det håller du fortfarande kontakt med dem utan problem. <b>Det är serverside...</b> <b>Web messenger indikerar att det är serverside...</b> Microsoft har satt det så på server sidan. Jag är fortfarande tveksam till att alla meddelanden skulle skickas genom deras servrar. Givetvis kan dom styra filtreringen från servrarna men undrar om inte den aktiva filtreringen sker hos klienten. MS har ju flera servrar och all trafik går via dom Varför filtrera download.php men inte download.asp eller download.aspx?Blockering i MSN Messenger
Läs mer: http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,779820,00.html
ThomasSv: Blockering i MSN Messenger
Sv:Blockering i MSN Messenger
Det är serverside...Sv: Blockering i MSN Messenger
Med nämnda program behöver du inte heller bry dig om reklamen och skiten som gjorde att alla skippade icq...Sv: Blockering i MSN Messenger
Är du säker på det? I så fall måste väl alla meddelanden gå via servern istället för P2P, och det verkar resurskrävande.
ThomasSv: Blockering i MSN Messenger
På vilket sätt?
ThomasSv:Blockering i MSN Messenger
De har det själva talat om.
Tyvärr så hittar jag inte adressen.Sv: Blockering i MSN Messenger
Kan inte nån med tex Trillian eller en annan tredjepartsklient testa att skicka ett meddelande som filtreras bort av MSN Messenger?
ThomasSv:Blockering i MSN Messenger
De filterar bland annat alla download.php och en annan namn.Sv: Blockering i MSN Messenger
Det är en komplott mot php inget annat. ;o)