Fy för den lede 3 kr hoppas att det blir ordentligt med torsk mot Schweiz, jag skäms!!! <b> jag skäms!!!</b> . Du borde tillägga för att jag är så "korkad" Korkad måhända, men jag anser att den som har ambition att kalla sig väldens bästa skall besegra vilken motståndare som helst och inte förnedra sig på planen.Tacka vet jag brudarnas kämpaglöd. Skall bli intressant att se ditt inlägg när Vi står där med Finalplats. Dåligt att lägga sig. Jag håller med den som skickade in till studion igår, "om någon lägger sig i ryggen på ettan i skidor Jag förstår inte varför det skulle vara så dåligt att förlora en match med flit när det är taktiskt rätt? Kära Sven Åke, För att vinna en löpartävling krävs inte att man springer så fort man kan hela vägen och ligger i täten hela tiden. Som aktiv idrottare under många år så har jag lite svårt att köpa ditt resonemang. Svek? Vem tror du dom spelar för? Vad jag kallar mental doping är det faktum att det nuförtiden har krupit in en allmän acceptans vad gäller fusk och bedrägligt beteende.50 öre
Sv: 50 öre
Ånyo en som älskar att "kacka" i eget bo.
Fattar inte hur dessa människor är funtade i själen.
3 kr gjorde precis det som behövdes,bra jobbat.Sv:50 öre
Använd spelare från elitserien och inte bortskämda hockeymiljonärer.Sv: 50 öre
Om du inte skriver ett inlägg då så får du skämmas igen ! ;-)
Om du inte förstår vad jag menar, så är det så här !
Gå hem och skit i din egen säng , när Sverige går till Final.
Förmodligen ligger du och skiter i din säng för att njuta ordentligt !
Du tillhör den delen av människorna som gärna "kackar" i eget bo . Ussssch !Sv: 50 öre
Men förståeligt att spara kraft för en viktigare(kvarten) match då man redan är garranterad att få spela den... Sv:50 öre
och utnyttjar den för egen vinning" så är det nästan samma sak.
Men för övrigt så är en "läggmatch" tråkig att titta på men taktiskt riktigt. ;-)Sv: 50 öre
Schweiz bör vara en enklare motståndare och jag vet då ingen sport där någon kämpar för att göra det svårare att nå målet (i det här fallet ett OS-guld).
ThomasSv:50 öre
Jag har lite svårt för att förstå att alla som inte tycker som du skall vara korkade, och med tanke på många av dina tidigare inlägg så finns det finns det nog en del stora "högar" hemma i ditt eget bo.
Nä, låt oss försöka hålla debatten över midjan.
Sv: 50 öre
På samma sätt krävs inte att man vinner varje match i hockey för att vinna guld.
Bara idrottsligt okunniga människor resonerar som Bert i detta fall. Sv:50 öre
Kronornas beteende är ett stort svek mot alla fans och gör iaf att jag inte längre kommer att följa deras matcher.
Och dessutom, vad har ett löpartävling med en läggmatch att göra??
Jag undrar var okunnigheten finns??
Nix min vän, jag är så korkad så jag fortfarande tror på ärligt spel i en värld som blir mer och mer både fyskiskt och mentalt dopad.Sv: 50 öre
Tror inte dom bryr sej om ifall du tittar eller ej.
Eftersom du tydligen inte förstod att alla matcher inte behöver vinnas (om det inte är cupspel) för att vinna turneringen, försökte jag mej på en liknelse med en löpartävling, kan hålla med om att det inte var en klockren liknelse. Dom har naturligtvis som du säger inget med varandra att göra i övrigt. Trodde du skulle förstå en så enkel sak.
Kalla det läggtmatch eller vad du vill, de andra lagen hade gjort precis lika dant. Alla vill möta lättast möjliga motstånd. Ingen vill riskera något i en match när man redan är kvalificerad för vidare avancemang.
Som aktiv idrottare har jag idag pratat med flera andra aktiva idrottare om matchen. Alla är överens, Sverige och Bengt-Åke hade begått tjänstefel om man gått för fullt i den matchen.
Det kan inte vara fel att göra det som är bäst för egna laget. Hade men däremot laggt sej för att hjälpa ett annat lag, så är det en helt annan sak.
Ang. fusk och doping som du nämner, så kan man spekulera i hur mycket det ökar. Kan bara konstatera att det "alltid" funnits, och alltid kommer att finnas. Där pengarna finns, finns också tjuvarna.
Hur människor som aldrig själva varit i kontakt med doping kan veta så tvärsäkert vilka som dopar sej och hur utberdd dopingen är, är en gåta. Kan bara konstatera att ansträngningarna för att stoppa fuskarna aldrig varit större, vilket är jättebra.
Mental doping? Vad är det? Finns det förbjudna tankar? Låter otäckt tycker jag... Vad är det för värld du eftersträvar?Sv:50 öre
Det anses fullt OK att stjäla programvaror, musik, filmer, bilder mm.
Den som påpekar detta förhållande anses, som jag, att vara korkade.
Själv så tycker jag detta är en otäck utveckling och bävar för vad det kommer att bära hän i framtiden.
Vad gäller mitt beslut att skippa ishockeyn i framtiden så är jag långt ifrån ensam, och dom enda som kan förlora på lång sikt är hockeyn själv.
Är inte OS devisen - Huvudsaken är inte att vinna, utan att kämpa väl