Vi finns ! Ang banden som inte gick att tyda. De flesta skattefuskare jag känner är sossar, vilket är bäst, att smita eller att fuska? <b>De flesta skattefuskare jag känner är sossar.</b> Tror inte det spelar någon roll om man är sosse eller höger i detta fall. du menar skicka alla som inte betalt TV-licens en 75a? skulle ge suddigare bild iaf.. Vore väl bättre att ha det integrerat i skatten. Det står i lagen att staten måster bistå med public service åt befolkningen. "Vore väl bättre att ha det integrerat i skatten. Det står i lagen att staten måster bistå med public service åt befolkningen." Nej inte lägga in det till skatten! Njaaaaaa man kan göra sig lustig. <b>Tandvård ! , det skall inte behöva kosta 50 000:- för att få käften i ordning.</b> Okunskap att svara så, "Borsta tänderna" <b>Tandvård ! , det skall inte behöva kosta 50 000:- för att få käften i ordning. Hej Roland Snappat. Peter skrev :Sapo !
Vi är ärliga mot vårt land,Vi vill att alla skall betala efter förmåga.
Vi älskar Sverige och tackar GUD att Vi föddes i detta land.
Vi är öppna att ta emot alla som kan bidraga,färgen skiter Vi i !!!
Det är huvudet Vi vill åt ;-)
Reinfeldt:s såpan skall jag följa
Sven " ur sosse"Sv:Sapo !
Ger mig fae... på att dom kört efter min random algoritm.
I så fall har dom några år på sig !
Edit:14/10 Lördag morgon Usch vad mycket skit jag skrev igår !
Men för fae... lagt kort ligger.
Tycker synd om Maria Borelius,
varje gång hon går på toa så måste hon lida för att hon inte kan behålla allt.
Mest tycker jag synd om hennes barn som måste gå till grannen för att kolla TV
Fö. tycker jag synd om alla barn till Moderater som inte har någon TV.
Garvar läppen av mig.Plötsligt fick 6000 girigbukar kalla fötter och anmälde TV innehav :DSv:Sapo !
Sv: Sapo !
Och !!! :D du umgås med dom , eller !:-)
mmm... varför inte när dom som inte känner för att betala TV licens
och tjänar millioner och skall vara vår riktmärke ifråga om moral/etik
fuskar med brödsmullorna. Djä.... girigbukar som går före med dålig moral/etik
Usch Usch säger jag.Sv:Sapo !
Kan man inte fixa så att de som ej betalt någon TV-licens får lite suddigare bild, och lite störningsljud ibland?Sv: Sapo !
enda sättet är att SVT blir betal-TV.. tanken är inte dum alls.. då slipper vi som inte ser på SVT betala för avgifterna..Sv:Sapo !
Sv: Sapo !
Lagar kan förändras, de är inte skrivna i sten...SVT är det sannerligen inte...Sv:Sapo !
Vi har nu en regering som ska verka för att sänka skattetrycket och att var och en betalar för de tjänster man använder.
Därför måste det vara så att de politiker och andra högre uppsatta personer som nu betalt TV-licens har just nu börjat titta på TV (skaffat sig televisonsapparat)
Tiden före har de möjligen lyssnat på radio, vilken är fri från avgift.
För det kan väll knappast vara så att de lever på annat sätt än de lär?
Ska det in på skatten så kan vi skicka dit följande och en del till.
Tandvård 100%
Dagisavgift
Sjukvård 100% fri
Läkemedel
Prenumeration på en morgontidning (anser jag vara en självklarhet i ett demokratiskt samhälle)
Internet (likaså)
Telefon
Bilskatt
osv...
/RolandSv: Sapo !
Men ! en sak gör mig upprörd.
Tandvård ! , det skall inte behöva kosta 50 000:- för att få käften i ordning.
Munnens hälsa är lika viktigt som övrig sjukvård !
BASTA
DIXI (Dixi är latin och betyder "jag har talat,så här blir det, slut på inlägg ;-))Sv:Sapo !
Borsta tänderna ;)Sv: Sapo !
Gäller för många givetvis men finns en hel del som måste använda mediciner som går illa åt tänderna och då behöver man tandvård.
Vissa har dessutom haft undermålig tandvård på 50-60 talet (kanske senare också) och är nu i behov av allvarligare åtgärder.
Om du inte visste det så är det faktiskt personer som borstar tänderna efter sin kunskap och ändå får hål i tänderna. Precis som det finns duktiga idrottsmän som trotts bra träning bryter benen (exempel) och då behöver vård. Där är det en himla skillnad på kostnaden.
Senast jag var hos tandläkaren så fanns det ett hål som lagade samt behov av lite vanliga åtgärder (tandsten) Orsaken är väll att jag är klantig och fick betala 2500 kr. Hade klantat mig och brutit armen hade det kostat 200kr.
Förklara nu hur studenter, många ensmastående med barn, penisionärer med låg pension mfl. ska ha råd att gå till tandläkaren?
Många studenter hoppar över tandläkarbesök och kommer med stor sannolikhet få höga kostander i framtiden.
De som nu sitter och tidigare suttit i regeringen har inte problem med kostnaden, vilket du säkert förstår.
mvh RolandSv:Sapo !
Munnens hälsa är lika viktigt som övrig sjukvård !</b>
Håller med till 100% och skulle bara vilja höra från dig Sven vilken politisk majoritet vi har haft de senaste tolv åren som har haft alla chanser i världen att korrigera det!Sv:Sapo !
Jo, jag menade inte med allvar det jag skrev.
Försökte skoja till det lite...
Jag håller med dig HELT!
Självklart skall det vara billig tandvård. I dagsläget är det näst intill omöjligt för vanliga människor att underhålla sina tänder.
Att vi fått ny regering gör ju inte saken bättre.
Nu kommer det svida ännu mer för låginkomsttagare, förstår inte hur de resonerar.
Självklart vet jag att om man borstar tänderna till 100% enligt "manualen" så kanske det inte bidrar till att människor alltid, som du säger, har hålfria tänder.
Själv är jag student och har hoppat över tandläkarbesök pga de skyhöga priserna.
Mitt inlägg var alltså inte seriöst.
mvh
PeterSv: Sapo !
:)
Tråkigt att sossarna inte fixade till det. Bra tandvård är en investering om den görs tidigt och helst förebyggande. Nu får vi nog vänta på att det införs.
mvh RolandSv: Sapo !
>Självklart skall det vara billig tandvård. I dagsläget är det näst intill omöjligt för vanliga människor att >underhålla sina tänder.
>Att vi fått ny regering gör ju inte saken bättre.
>Nu kommer det svida ännu mer för låginkomsttagare, förstår inte hur de resonerar.
Nu har du väl ändå läst/lyssnat dåligt.....
De satsar ju MASSOR för att folk ska kunna få hjälp med sina tänder, utan att bli ruinerade...
/Martin