Jag har en dator med diverse filmer och som har en trådlös uppkoppling. Nu vill jag kunna se filmerna på min TV utan att tex behöva bränna ut dom på en skiva. Jag vill också kunna välja filmerna från TV med hjälp av en fjärrkontroll. Som snabbast. Principen verkar bra, men just dom där produkterna verkar också ha några brister. Tex att spola i DivX-filmer och nån kunde inte visa text när man spelade upp DVD-filmer från .iso/.img. Vet inte riktigt vad det brukar kallas.. Ser ut som att dustin kallar det för Mediaspelare En HTPC blir dels allt för dyr (speciellt om jag ska ha 2) och sen så blir den för högljudd tror jag. > En HTPC blir dels allt för dyr (speciellt om jag ska ha 2) och sen så blir den för högljudd tror jag. Finns det andra extenders? Xbox 360 är varken billig eller tyst. Finns det inget som bara för över bilden trådlöst från datorn till TVn? Kanske via en trådlös KVM. Men jag tvivlar starkare än starkt på att det finns en chans att det kommer att bli något åt det bra hållet. Det finns trådläs video och ljud överföring: Jag har en D-link som jag är okay nöjd med. Finns bra mycket bättre sätt. Klart att föredra är en HTPC, från tex komplett.se för 4500:-Streama film till TV
Dessutom vill jag att det här ska fungera på 2 TV-apparater. Om det är någon billigare lösning som jag kan köpa 2 uppsättningar av eller om det är något dyrare som jag köper 1 av men kan använda till båda apparaterna spelar ingen större roll. Jag behöver inte kunna se film på båda apparaterna samtidigt, även om det givetvis vore ett plus.
Dom format jag vill kunna se:
DivX/XviD med stöd för subtitles (.sub eller .srt)
DVD (i form av .iso och .img)
Finns det nån pryl som kan lösa det här åt mig?
ThomasSv: Streama film till TV
Några produkter att kolla in:
D-link DSM-320RD
Netgear EVA-700
Pinnacle Showcenter 200
Lycka till
//JohannesSv:Streama film till TV
Finns det fler? Vad kallas sånna där (tänkte så att jag kan söka och få fram en lista på alla modeller som finns)?
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/system/pages/products/wf_show_search_result.aspx?iFID=11&Value=G=5775Sv:Streama film till TV
Du behöver inte 2, du kan ha en MS Mediacenter-HTPC och ett antal media center extenders.Sv: Streama film till TV
ThomasSv:Streama film till TV
Sv:Streama film till TV
http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251397&_path=251882;251433;251437;251309;251397Sv:Streama film till TV