Citat AB: Que ! *LOL* Jag erkänner jag är dum i huvudet. Jag är inte överdrivet misstänksam. Använder i de flesta sammanhang samma lösenord. Ser att fler har läst artikeln på aftonbladet. Jag undrar däremot hur blink182 har kunnat hoppa in på den listan??? Skrattar *LOL* Jag förstår inte också. Blink-182 är tydligen någon musikgrupp, men varför just den är så populär att ha som lösenord förstår inte jag heller. <info> För det första. Lösenord som ditt namn, ditt användarnamn, dina föräldrars namn, dina barns namn, din frus namn, o s v är aldrig säkra. Men man har säkert någon favoritgrupp inom musik, favoritfilm eller liknande, använd det, sätt några nuffror som du kommer ihåg framför eller bakom och kanske någon bokstav. Sen är det ju lika viktigt att lösenorden är hashade eller krypterade i någon form i andra änden, annars spelar det ju mindre roll hur säkra lösenord du har. > Jag har aldrig övervägt att använda @, kan man ens oftast det? <b>Jag har aldrig övervägt att använda @, kan man ens oftast det?</b> Blink-182 är ju mycket kända och var särskilt populära för några år sen. Kanske listan var lite gammal. Hur säkert är det att kombiner ord utan samband? "fiskbil" är något jag använder ibland. Använder mig ofta av ett vanligt ord som jag kommer komma ihåg (dock inte namn) baklänges med 1:a, 3:e och 4:e bokstaven versal, varpå jag splittar upp det 21:a talet i fibonaccis talföljd, 2 innan och 2 i slutet. t ex:Lösenord
Att skriva ”qwerty” är lika vanligt som 12345 och är olämpligt.
mmm.... förstår inte ”qwerty” varför är det lätt ? Sv:Lösenord
Förstår fortfarande inte. Att skriva ”qwerty” monkey ?
<b>Edit: *LOL*</b> Jag är naiv men samtidigt lite klok,sådant idiotiskt lösenord skulle jag aldrig komma på.
Google är min vän i nöden. <b>6 första bokstäverna på översta raden tangentbord.</b>Sv: Lösenord
Trams Trams djä.. Trams
Fae... är det någon som lägger ner jobb på att lista ut det ! Så är jag kanske intressant.
Djä... bull det där med lösenord.
Bara psykfall och andra dårar som tror dom är så intressanta att deras lösenord är värt att lösa.
I bankärende är jag lite omtänksam , men annars är det bara ett djä... Bull för att göra sig intressant.
*LOL*
Tycker SvenSv:Lösenord
Sv: Lösenord
Det är bra Tobias ! att Vi inte förstår. Vi är friska. mmm.... :-)Sv:Lösenord
http://sv.wikipedia.org/wiki/Blink-182Sv: Lösenord
Bästa lösenords-tipsen
[...] Använd [...] gärna andra ovanliga tecken, som till exempel @. [...]
</info>
Jag har aldrig övervägt att använda @, kan man ens oftast det?Sv:Lösenord
//JohannesSv:Lösenord
Jadå, det går, i alla fall när jag utvecklar sidan ;)
Skämt åsido, jag har ett lösenord med "konstiga tecken" i. På lite för många sidor så får jag ett felmess när jag reggar dock, men har ett enkelt knep: Släpp shifttangenten när man skriver lösenordet :)Sv:Lösenord
Jag har använt det i ett lösenord som jag visserligen inte använder särskilt ofta. Lösenordet innehåller kombinationen "c@", som skall utläsas "cat", alltså "katt".Sv: Lösenord
Lyssna på låten "All The Small Things". Den känner nog alla igen.Sv: Lösenord
T.ex.
KaktusVolvo
OstMusikBanan
SyltVideoGrus
LuftSmörgåsPromenad
Det gör det lättare att komma ihåg längre lösenord. Då är väl svenska ord att föredra med svenska tecken?Sv:Lösenord
Aldrig på nätet men på arbetsstationer hemma och jobbet.Sv:Lösenord
67AdÅLdnas65
Kanske lite overkill, men då kan man iallafall vara relativt säker på att det åtminstone inte är lösenordet som är den svaga länken.
//Johannes