Tänkte att köpa ett chassi och modda den basic. Jag föreslår att du fixar 2 extrapingviner och kartongmallar för att sen testa din ide på nåt annat Tack för ditt tips Hmm kan man ha lättspackel för att få bort kanterna på chassit????Basic moddning av en dator
Tänkte köra Linux på den och tänker då ha en snygg bild på Tux (Pingvinen)
Har hittat en snygg bild och tänkte se vad ni har för kommentarer av det jag har planerat.
1)
Skriv ut på två A3 fotopapper bilden (Den ena ska var spegelbild så båda är vända åt samma håll)
2)
Använda spraylim och klistra på pappret snygg på sidorna på chassit.
3)
Använd en kartong eller något som har inte så raka kanter och är lite mindre en bilden
Sätta den rakt över bilden.
4)
Spraya svart färg över chassit och kartongen så när man plockar bort den biten så är bilden intakt men endå har en viss "blur" eller vad man kan säga runt om
5)
Klar om man nu inte lägger på skyddslack
Det jag inte riktigt har löst, kanske inte behövs men vet är att det blir ju en kant runt pappret som kommer synas även om det bara är 1 milimeter. Måste ha något slags "Plastic-padding" så man får det "mjukare" (Har lite svårt att skriva vad jag menar :)
Tänkte ha det innan man sprayar.
Men som sagt vad man ska använda det vet jag inte.
Som sagt rent basic men kan vara rätt så kul och kan bli bra men vad tror ni???Sv: Basic moddning av en dator
än chassit först!
vore kul att se resultatet sen! Sv:Basic moddning av en dator
Jo det förstås men blir det inte bra så går det nog måla över typ ;)
Jo jag återkommer med mitt lilla projekt och tar imot tips och ideer.Sv: Basic moddning av en dator