Jag kör en liten application på min WinXP burk som har en inbyggd spärr vilket gör att jag endast kan starta en instans av programmet på samma skrivbord. Jag undrar nu om ni vet något program eller fulhack som gör det möjligt att starta flera instanser av ett sådant program då jag antar detta är ett vanligt fenomen? Beror på hur det är implementerat. Den vanligaste implementationen i Windows kan man lösa genom att ändra en sträng i exe-filen, men det är ingen garanti, och den ligger nog på lite olika platser från gång till gång. Försök söka på programnamnet i exe-filen mha en hex-editor. Det finns antagligen en anledning till att det inte går starta det mer än en gång. Om du lyckas så kommer båda instanserna troligen läsa/skriva till samma data på disken och då kommer troligen den instans som inte skrev/läste komma ur synk. Ja det är den lösningen jag har nu. Tänkte bara se om det fanns någor minder resurskrävande alternativ som någon light virtuel miljö att exekvera program i. Nu kör jag VMVare workstation och det går ganska segt.Singel instans application exekvera flera gånger
MVH HenrikSv: Singel instans application exekvera flera gånger
Sv:Singel instans application exekvera flera gånger
En perfekt fungerande lösning är att sätta upp en virtuell miljö och köra programmet där också.Sv: Singel instans application exekvera flera gånger