Under min gymnasietid så var det tangentbordsöverdrag och piska som gällde för att få oss att lära oss "touch-metoden". Dvs skriva med rätt fingersättning och snabbt. Fan vilket frustrerande spel, kanske beror på att jag redan tagit några öl, men 295 är "rekordet"...skall testa mer imorgon :-) Hehe, bokstäverna är lulliga redan utan öl tycker jag =) Det gick lite bättre idag, men då bytte jag till engelska också (missar alltid å,ä och ö)...ligger på 417 nu. Fattar inte hur du kan klara nästan 3000 p dock :-) imponerad... Ska se vad jag kan göra. Tröskverk (dvs inte elektrisk maskin ens) och skiva som hakades fast gällde då det begav sig. Har gått en uppvärmingsrunda med laptop i knät och allt annat än ergonomi. Ska nog sätta mig som sig bör och koncentrera mig ordentligt för att kunna erbjuda lite motstånd. vanebildande och svårt - bra träning för att inte bara skriva det man förväntar sig.2addicted
Hittade ett roligt "spel" på nätet där det gäller att skriva snabbt. Jag tycker väl själv inte att jag är nån slags guru, men det är dåligt motstånd på sidan.
Hur snabb är ni? Ger ni mig en match? Ni som troligen också sitter med datorerna hela dagarna. Tjockapa är mitt namn där. Å svenska är det jag kör på.
http://www.2addicted.com/wordsSv: 2addicted
Sv:2addicted
score without mistypes: 2875
accuracy (%): 98,7
total: 2690Sv:2addicted
Sv: 2addicted
//AnnSv:2addicted
Blir lite suddigt när det börjar ta fart, kommer träna mer där.
Imponerande poäng du har.
Edit: Efter en hel del träning är jag dig i hälarna. Tack för tipset och uppryckaren!
//Ann