Håller på att göra ett litet minnespel i Flash/PHP/MySQL Lite för svårt tycker jag, såvida man inte har fotografiskt minne så är 10 sekunder för lite (för mig i alla fall). Saknas gör en tillbaka-knapp, och jag hittade ingen highscore-lista. Men det var ju en beta så det kommer väl :-) Kul grej, lagom tid för bilden men lite väl tight om tid för att besvara frågorna bara. Hann alla utom en och då var det inget funderande mellan svaren. Rutan är för stor. Jag kör med 1280x800 och kunde inte se allt utan att scrolla. Anpassa gärna efter 1024x768. Tack för alla svar. Riktigt kul ! Enter ska jag fixaMinnes spel
Tänkte be er testa den lite och kommentera vad ni tycker
http://kul.cazz.se/minnesstress
Är för närvaro bara i beta stadiet och den har bara två bilder att välja bland samt ingen highscore och det finns en risk att tiden hinner börja räkna ner lite innan bilden visar sigSv: Minnes spel
Sv: Minnes spel
//JohannesSv: Minnes spel
ThomasSv: Minnes spel
10 sek är det för det gäller både minna och klarar av stressen
Den heter ju minnestress ;)
Jo den har ingen highscore som jag skrev tidigare men det är tänkt att komma
Hmm kanske 20 sek är för lite men få se om jag ska höja den eller ej
Hmm flashen är gjord i 1024x768 men eftersom flashen inte börjar längst upp så blir det lite scrollning
Få vara så om jag inte kör CSS och gör ingen utrymme längst upp eller till vänster.
Som sagt bara skriv kommentarer, denna flash gjorde jag lite snabbt så det finns säker något man kan göra bättre :)Sv:Minnes spel
Vore bra om man kom in i spelet med en ENTER-tryckning efter att ha angett sitt namn.
Det där med tiden - kanske i kortaste laget, men jag tror det är en vanesak.Sv: Minnes spel
Har nu fixat en basic highscore lista samt den öppnar ett ntt fönster så man kan ställa in hur stort man vill ha flashen.