Min svärmor bröt benet för några månader sedan. Så här ska det vara! Rex märkte att du förstår och förstod ordvitsen <citat>Bo är jag mer fundersam på ???</citat> Fae... vad snabb du var,trodde jag var ensam :-; Läs igen har Editerat. Du ställde ju en fråga i ditt första inlägg! Platsar dom här? <code>En man åt upp en kasse, sen sket han på'se.Bryta ben
Dom spikade ihop henne så hon kan gå igen. Men !
Nu värker benet "oavbrutet". (Hur tusan stavas det ?)Sv: Bryta ben
Din svärmors avbrutna ben värker oavbrutet. Helt utan avbrott!
Trodde du kunde svenska!Sv:Bryta ben
Bo är jag mer fundersam på ???
Stackars invandrare som inte kan förstå/lära hur Vi behandlar Presens och Futurum bla.
Jag har en uppsjö av sådana exemel och det är "gulligt" att läsa/höra dom.
Att sitta med en finne/svensktalande och samtala och bli djup är också en humor upplevelse .
"No offens" det är underbart att höra hur dom behandlar tex. På och Till
"Please" förgyll Skrivklåda ! med roliga uttryck.
Våra ord betyder olika i vilket sammanhang dom sägs.Sv: Bryta ben
Jasså !
Vi tar en ordvits till, när vi ändå är i farten.
<code>Idag har jag gått så många trappsteg så jag tror att jag fått ledstångsreumatism
Ja, jag skrev inte fel. Jag tror jag har alt under ctrl på mitt tangentbord..</code>Sv:Bryta ben
mvh Sven
(skriver jag sällan , blir tjatigt, förutsätter att alla menar !) :-)
Sen blir jag verkligt trött på "nissar" som klagar på min stavning mm. som inte har ett djä.. dugg
med problemmets lösning eller innehållet. (Låser på att jag skrivit r eller t) Sv: Bryta ben
<citat>Nu värker benet "oavbrutit". (Hur tusan stavas det ?)</citat>
Och då svarade jag!Sv: Bryta ben
En man åt upp en kasse, sen sket han på'se.
En tjuv stal en symaskin. Han sicksacka över vägen, men han inte sticka långt innan polisen sydde in han.
En bov bröt sig in i lägenheten, nu har en köksmöbel blivit stolen.Sv:Bryta ben
En tjuv stal en symaskin. Han sicksacka över vägen, men han inte sticka långt innan polisen sydde in han.
En bov bröt sig in i lägenheten, nu har en köksmöbel blivit stolen.</code>
thhi.. :)