Hej, nu har jag gjort i ordning mer funktioner och möjligheter för er som skickat in artiklar. Först och främst ser ni era artiklar på er profil där publicerade artiklar står. Klickar ni på denna länk kommer de artiklarna fram. På högersidan finns knappen redigera. Kan tillägga att dessa nya kod taggar även fungerar i forumet. Ska du verkligen ha en så pass liten ruta för artikelinnehåll? Jag skulle aldrig orka gå igenom en artikel när man bara ser ungefär 15 tecken. Annars är jag positiv till arbete. Keep up the good work! Det vore även bra med en code tag för T-SQL/sql. i dagsläget finns följande code-taggar: Ännu ett svar angående liten ruta att redigera artiklar. Nädå, det är du inte. Dock har jag redigerat och skrivit flera hundra artiklar med inte så stor ruta och det har gått så bra så. Men visst, det är klart den går att göra större. Men man måste även tänka på att det inte är alla som har en webbläsare med hög upplösning. Jag har planer på att göra editeringen av artikeln helt annorlunda så vi får se vad som händer där. Pelle,Viktigt: Till er som är artikelskribenter
Gå gärna igenom dessa och om möjlig, ersätt tidigare kod-tagg med den nya code-taggen som används i forumet för att snygga till dessa. Om det är så att en rad i en code-tagg är för lång, tryck enter så den delas så inte artikeln skjuter ut högersidan.
några vanliga code-taggar du kan använda dig av:
code asp
code vb
code javascript
code c#
code xml
Tack på förhand.Sv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
//AndreasSv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
//måns
<b>Pelle svarar:</b>Meningen är inte att skriva artikeln där, det gör man i en ordbehandlare eller något bättre verktyg. Man klistrar bara in det man skrivit och arbetar med kanske bara en gång för någon rättning eller så.Sv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
Pelle svarar - det finns, skriv code sqlSv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
6502
asp
c++
cobol
csharp
css
dataflex
delphi
dosbatch
fortran90
foxpro
java
javascript
jsp
latex
lotusscript
msil
myblock
mysql_sql
oracle_sql
perl
php
povray
python
rtf
smalltalk
sqlserver2k_sql
sqlserver7_sql
text
turbopascal
vb.net
vb
vbscript
vrml97
xml
Ja det var nog alla just nu.Sv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
Fastän att man bara ska redigera en liten sak så behövs det en större ruta för att kunna hitta rätt rad. Ett exempel, du skriver 2-3 sidor text i ordbehandlaren med storlek 10-12. Sen klistrar du in den och publicerar den, men ser att du stavat fel på <kod>-taggen på 2 ställen i texten. Att då försöka hitta dessa 2 ställen med en ruta som bara är på några få bokstäver är ett "heltidsarbete". Jag skulle själv ge upp på grund av att det är så jobbigt. Och det förstör väl inte designen om du ger rutan 10 rader och 60 tecken per rad? Skulle iaf. själv uppskatta det och säkert fler
//måns (hoppas jag inte är för påträngande med dett önskemål :-))Sv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
Sv: Viktigt: Till er som är artikelskribenter
Det finns flera lösningar till detta problemet.
(1) Låt användaren ställa in i sin profil om man vill ha stor inmatningsruta på forumet/artikelsidan
(2) Använd dig av samma teknik som i chatten, placera en [+] knapp som gör att man kan expandera den till en större ruta o man vill.
(3) En kombination av (1) och (2) där [+] men man i sin profil kan ställa vilket läge som skall vara standard.
(4) Eftersom rutorna är anpassade för 800*600 så kan du juh känna av browser-storleken, känna av aspekten på och anspassa rutan after det.
(5) En kombination av alla ovanstående där man har möjliget att i si profil att sätta "Dynamis" som alternativ på storleken på inmatningsfält, så det fungerar som (4).
Givetvis säger jag inte att de är något högprioriteras, men vi kan väl se det som en önskas feature. =)