Jag har tagit bort indexet högst upp i trådarna. Syftet är att flera påpekat att det borde tas bort och jag kan hålla med, det blir en lång lista innan man läser första inlägget. Vi testar så får vi se om det är något bra eller om det skall göras om. Utan index eller indentering så blir det inget trådat forum, alltså bör det inte vara en svara-knapp på varje inlägg (eftersom det inte spelar någon roll vilken man trycker på). Fast som det fungerar nu så får man ju se inlägget som man svarar på vilket förenklar när man ska kopiera in citat. Tills vidare kan nog varje inlägg ha en svara-knapp ändå. Var tvungen att testa,förstår inte helt vad det blir för inverkan. Om du lägger en div runtom med height: 150px; overflow: auto; så skulle du få en 150px stor "index" över tråden, som skulle scrollar vid behov, eller köra en min-height: 150px; kanske till o med (funkar i de flesta moderna webbläsare) mmm... säkert bra . Men ! när du tjänstgjorde i Gustav II Adolfs armé mot påven? ~1630 Det tråkiga är att man inte ser vilka inlägg som är nya nu, det gjorde man väl förut? Kan lägga tillbaks listan igen, men de nyaste borde ligga längst ner ... Jo, det gäller bara att komma ihåg när man läste tråden senast... Har för mig att det var en "prick" framför de nya inläggen i indexet förut, skulle man inte kunna ha den någonstans i närheten av själva inlägget istället? Skummar man igenom inläggen lite så inser man snart vad man läst, tidigare såg man dock direkt att det t.ex. var 2 olästa inlägg. Skulle ju kunna ha samma funktion för inläggen med någon form av markering, eller ännu häftigare som henkoz var inne på, ha redan lästa inlägg minimerade ...Indexet är borttaget i forumet
Sv: Indexet är borttaget i forumet
Sedan gillar jag idén med trådade forum, men det är en annan sak, det är inget som är direkt avgörande!
JohanSv:Indexet är borttaget i forumet
ThomasSv: Indexet är borttaget i forumet
Nu tryckte jag på Pelles inlägg.Trycker jag på Johans längst ner kommer han upp i övre.Sv: Indexet är borttaget i forumet
Sv:Indexet är borttaget i forumet
Med en dåres envishet kör jag med Att ! sista inlägget i varje Forum skall finnas kvar.
Du kan säkert ta bort några men det blir uppenbart när man ser sista datum.
"Keep up the good spirit."
sa jag alltid till mina soldater under det 30:åriga kriget ;-)Sv: Indexet är borttaget i forumet
Sv: Indexet är borttaget i forumet
JohanSv:Indexet är borttaget i forumet
Sv:Indexet är borttaget i forumet
Visst, detta är detaljer, men det är detaljerna som gör skillnaden i användarvänlighet.
JohanSv: Indexet är borttaget i forumet