Hej 800*600 är det väldigt få som använder. 1024*768 är "minimum" bland de flesta. Högre är också vanligt Beror ju helt på vilken målgrupp man riktar sig till. Min erfarenhet är att det fortfarande är ganska vanligt med 800*600 bland "vanliga användare", framförallt lite äldre. Jag håller med dig, jag har gjort så tidigare men sedan jag började använda CSS fullt ut har jag inte lyckats att få sidorna att anpassa sig till olika upplösningar eller till olika fönsterstorlekar. Högre än 1024*768 behöver du aldrig göra din anpassning. > Högre än 1024*768 behöver du aldrig göra din anpassning. Jag har aldrig lyckats göra en design utan fast bredd :/ tycker de e skitsvårt..Skärmupplösning
Någon som har någorlunda aktuell stastistik på vilken skärmupplösning webbesökare har, och då framförallt hur användningen av 800x600 resp 1024x768 fördelar sig.Sv: Skärmupplösning
Sv: Skärmupplösning
Tänk även på att bara för att man kör en viss upplösning behöver man inte köra webläsaren i fullskärm. Jag tycker att det måste finnas mycket starka skäl till att inte låta websidan anpassa sig till webläsarens fönsterstrolek, gör man allt rätt ska man inte behöva anpassa sig till en viss upplösning.
/Johan - som ångrar att han har gjort sidor med fast bredd...Sv:Skärmupplösning
Sv: Skärmupplösning
Själv kör jag med 800*600 och står ut med att jag får köra med slidern i sida.
Vi som är lite äldre trivs bäst med 800*600 pga av synnedsättningSv:Skärmupplösning
Håller jag inte med om, en sida ska vara anpassad för vilken upplösning som helstSv: Skärmupplösning
En artikel någon? ;)