Finns det någon extern usb-hårddisk som kan kopplas enbart till usb-porten utan någon egen strömkälla? Förstår om prestandan i så fall blir lidande, men går det? Eller är det omöjligt att driva en hårddisk på bara "usb-strömmen"? Enl. standarden får enheterna inte dra med än 500mA... Vilket borde göra att det blir svårt med en hårddisk... Har för mig att jag har sett 2,5" hårddiskar som drivs på bara spänningen från usb-porten. Jag har en extern 2,5 tums (verkar vara kravet för att det ska gå) som går att köra på nästan alla datorer utan extra ström. På några få (någon enstaka) måste man mata dem med ström ifrån ps2-porten också. Men 2,5 tums ska det vara i alla fall Att det går på vissa datorer men inte andra beror nog på vilka andra enheter som datorn har. Strömförsörjningen räknas vad jag vet per hub och inte per kontakt. Nej det räknas per port. Där av har vissa strömkrävande enheter två usb.kontakter.usb-hårddisk utan nätström?
Sv: usb-hårddisk utan nätström?
Sv:usb-hårddisk utan nätström?
Hur mycket ström dom olika enheterna drar kan man se om man väljer egenskaper på "USB-rotnav (hub)" i Enhetshanteraren.
ThomasSv:usb-hårddisk utan nätström?