Vill ha tag på en bärbar dator där en viktig detalj är att den är tyst vid normal användning (surfning t.ex.) och om den står igång med locket nedfällt. Är nyfiken på modellen HP NX8220 för widescreen är en trevlig detalj. Är den tystgående och fläkten går enbart igång om man belastar den med mer krävande program? Jag har en HP zx5000 och den är tyst. (den har dock ingen WLAN) Min mor använder en Fujitsu Siemens och fläkten i den är aldrig tyst. Den surrar alltid även när den inte belastas något. Det är lite trist... ok, jo ibland hörs den men den lugnar ner sig när den inte har något speciellt att göra. Jag har en HP nx7010 och dess fläkt går bara om det är riktigt tufft. Annars är den i princip helt tyst, lite knatter från HD:n ibland men det är diskret. jag har en nx8220 sen en knapp vecka tillbaka och den är tyst och trevlig. Poängen med en tyst dator är väl att välja en dator med en processor som inte så mycke värme. Ju mer värme, desto mer fläktar behövs. Av detta kan man gissa att datorer med P4 och Sempron inte är så lämpliga. Förutsatt att jag minns rätt. Lade idag en order på denna: Det var nog ett bra val. Undvika Celeron av prestandaskäl och P4 av ljudskäl.Bärbar dator som är tyst
Tips på riktigt tysta modeller tas gärna emot. Värstigprestanda behövs inte då den mest kommer användas till internet och video-visning på TV.
Kraven är:
- Tystgående (tysthet viktigare än prestanda)
- trådlöst lan
- tv-out då jag vill visa video på TV:n
- gärna widescreenSv: Bärbar dator som är tyst
Tror att de flesta bärbara är tystaSv:Bärbar dator som är tyst
Sv: Bärbar dator som är tyst
Det är inget jag sitter och tänker på när en är igång.Sv:Bärbar dator som är tyst
självklart är det lite sus från fläkten, men absolut inget som borde störa.Sv:Bärbar dator som är tyst
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010085192
Lade till lite pengar mer än vad jag först hade tänkt och tog en med Pentium M istället för Celeron.Sv:Bärbar dator som är tyst