Tittade lite på denna LITE-ON Jag har en NEC (3540) och den har fungerat klanderfritt hittils, det finns dessutom mycket hacks till den modellen om man är intresserad av det. Hej, Kolla om den du skall köpa har Lightscribe. Då har du möjlighet att "skriva ut" dit mönster/bild/titel på skivans ovansida. Många brännare har detta idag. /Håkan Jo men då är det och DL väldigt dyrt.På jakt efter en DVD brännare
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LITEDVDR16XDB
Visst är LITE-ON kanske ett billighetsmärke men kvaliten borde vara ok endå tycker man.
Datorbutiken har ju inte så billiga frakter så det blir rätt så dyrt men kommer köpa två av samma modell för en annan är intresserad av att köpa en brännare med så man kan kanske dela på frakten om det blir något.
Tänkte ha en brännare med DL (Dual Layer) för det är ju bra att bränna större eller fler filer fast det kommer inte bli vanligt. DL skivorna kostar ju mer :)
Det finns ju brännare som kan bränna på skivorna bilder och text fast det känns lite onödigt lyx och för den delen att det blir betydligt dyrare med det plus DL samt att många skivor jag köper är ju inte riktigt så blanka ovanpå så det skulle nog inte se så snyggt ut :)
Så vad säger ni andra?
/EDIT
Såg visseligen att NEC och SONY har en för samma pris på samma ställe
/EDIT IGEN
Tror att NEC är det bästa alternativet.Sv: På jakt efter en DVD brännare
//MattiasSv:På jakt efter en DVD brännare
jag har en NEC 3540A, köpte den i somras och har inte haft några somhelst problem alls med den, fungerar kanon!Sv:På jakt efter en DVD brännare
Sv: På jakt efter en DVD brännare
Sedan måste man köpa sådana blanka skivor för att det ska bli bäst.