Har digital-tv hemma med två boxar. Har dock bara ett kort. För att kunna se på alla kanaler måste man ju ha ett kort per box. Jag vet att man kan beställa ytterligare kort ifrån operatören. Men min fråga är följande: Jag är inte helt säker men är det ett Boxer-kort så är det nog inte möjligt att göra en kopia idag. Hur det är med dom andra leverantörerna vet jag inte. Dock är jag ganska säker på att den kortläsaren du har inte skulle fungera ändå, eftersom det brukar kräva avancerade (och dyra) modeller. Vad är det som skiljer mellan kortläsare? Det är skilnad på en kortläsare och en kort skrivare. Du har nog bara en läsare skulle jag gissa. Det lilla jag har hört från han som pysslar med sånt där var nått i stil med att olika kort behövde olika volttal för att gå att skriva till (kanske läsa också?). I alla fall har jag för mig att det var så. Det var pga min okunskap om detta som jag frågade här. Om kortet går att kopiera eller inte beror på vilken kryptering det använder, dvs om någon knäckt algoritmen. Vet ej om det går att göra med Boxer. Du behöver hursomhelst programvara för att dra ut programmet ur kortet. <b>Detta är inte olagligt</b>Kopiera Kort
Jag har en extern usb-kortläsare som flöjde med datorn av någon mysisk anledning.
Går det att använda den för att kopiera kortet? Dvs, läsa in innehållet, för att sedan skriva det på ett tomt kort? Vad för mjukvara kan ni tipsa om? Sv: Kopiera Kort
ThomasSv:Kopiera Kort
Den jag har är tänkt för inloggning på datorn med kodkort...Sv: Kopiera Kort
Sv: Kopiera Kort
Han köpte någon kortläsare för några tusen medans jag har en för några hundra, så någon skillnad borde det vara.
Men jag har sysslat så lite med sånt här själv, så jag har inga egna erfarenheter.
ThomasSv:Kopiera Kort
Misstänkte att det säkert var något sånt, jfr cdläsare-cdbrännare...Sv: Kopiera Kort
För att kopiera kortet måste du sedan ha en kort-brännare och ett kort med en processor som klarar av programmet. AD-teknik är en firma som säljer sådant.
Vill du veta mer om sådant här så föreslår jag att du söker upp Stopstop http://stopstop.mine.nu.
Detta är inte olagligt men skulle någon finna detta inlägg olämpligt ber jag om ursäkt i förväg och hoppas att någon administratör i sådana fall tar bort det. Sv:Kopiera Kort
Nu vet jag inte om du syftade på ditt inlägg eller kortkopiering, men att kopiera kort tror jag är olagligt sen den 1 juli eftersom det då blev olagligt att kringgå kopieringsskydd. Eller har jag fel?
Thomas