Har en NEC 3540A som verkar vara lite skum. En schizofren brännare med andra ord, det har jag inte hört talas om förrut. Det verkar som att det är själva bränningen det är problem med. Kolla att andra spelare kan läsa dina brända skivor. Jag vet inte om jag har haft det felet med den NEC jag har nu (en 3520 eller 3540, kommer inte riktigt ihåg) då jag i princip aldrig läser några skivor med den, men exakt så var det med en gammal Yamaha-brännare. En 6x/4x/16x-SCSI-modell. Dom brända skivorna fungerade dock utmärkt i andra läsare. Det fungerar perfekt de skivor jag bränner i andra spelare. Testade med Nero och brännde några filer och nu fungerade det som det ska. Hej! Du kanske ska testa Nero Demo. Del 2 Jag tror det är skivorna som är av dålig kvalité. Eller spelarna (beroende på hur man ser det). En billig DVD-spelare brukar inte vara så bra och PS2or har jag haft väldigt dålig erfarenhet av angående DVD-skivor. mm ska testa med ett annat märke av en kompis tänkte jag och se om det är någon skillnad. Ja det kan definitivt hjälpa. Men tänk på att även högre hastighet kan ge bättre kvalité på den färdiga skivan (även om lägre hastighet genrellt är att föredra). mm ska testa Då är det ganska garanterat skivkvalitén och/eller DVD-spelare-kvalitén det handlar om. Du verkar helt enkelt vara för snål =) ahhh tja kanske det. Just Premium-skivor har orsakat problem för en kompis, också då började filmerna hacka. Och hans DVD-spelare är nån asiatisk av billigare klass. Min Gamecube gillade inte heller dom, men när jag sänkte hastigheten till 2.4x så gick det i alla fall att spela. Vilken hastighet kompisen brände i vet jag inte.skum DVD-brännare
Den bränner som den ska och den läser andra skivor som den ska men den har väldiga problem
att läsa de skivor som den själv har bränt?
Jag kör CDBurnerXP, ska testa Nero senare men förstår inte vad det kan vara.Sv: skum DVD-brännare
Läser den andra brända skivor bra också ??
Annars kan det vara lasern som är dåligt kalibrerad som har problem.
Iallafall om det är samma typ av uppbyggnad på brännare som det är på läsare.
Vet att playstation har problem att läsa brända skivor och att lasern försöker att felkorrigera så mycket att den bränner upp sig själv.
//MattiasSv: skum DVD-brännare
Mvh/OlofSv: skum DVD-brännare
ThomasSv:skum DVD-brännare
Den klarar av perfekt att läsa DVD skivor fast inte lika lätt när den ska läsa sina egna brända skivor.
Då stor den bara och laddar och laddar och det går segt.
Brännaren är helt ny (mindre än en månad sen jag köpte den.
Ska testa med Nero snartSv: skum DVD-brännare
Kanske var brännaren som var boven??Sv: skum DVD-brännare
Jag har ett liknande problem. Jag har en gammal plexwriter som klarar av att bränna cd. Men efteråt kan den i läsa det som jag bränt. Skivar fungerar dock utmärkt i min andra dator. Det verkar lite skumt tycker jag.
/ErikSv:skum DVD-brännare
Nu har v7 kommit ut och den är 100 MB stor och en väldig massa program (Fast du behöver ju inte ta alla)Sv: skum DVD-brännare
Nu verkar det fungerar nästan som det ska men det är en sak som är skumt
Jag gör egna filmer och när jag har bränt VOB filerna och det så går det hur bra som helst men
i slutet av varje film ca 10-15 min kvar så hackar det??
När jag kör skivan på datorn är det inga problem och enligt min far som jag har bett att testa så är det inga problem när han kör på sin DVD spelare.
Jag har kört både på min DVD-spelare (En billig och enkel en) och på PS2 och det hackar i slutet??
Ska testa med andra skivor men man blir lite fundersam.Sv:skum DVD-brännare
Att det händer just i slutet borde bero på hastigheten som skivan snurrar i. Frågan är om den verkligen snurrar saktare när den läser längre ut.
Edit: Det kan vara en fråga om skivans hastighet när den bränner också. Beroende på vilket sätt som används så snurrar den i olika hastighet beroende på vart på skivan bränningen sker. Dock borde lösningen även då vara att byta till bättre skivor.
ThomasSv: skum DVD-brännare
Sv: skum DVD-brännare
Min far säger att filmen inte hoppar hoss honom så man blir lite fundersam :)Sv: skum DVD-brännare
Har gått bra på tidigare brännare med mina Premium skivor.
En kompis kör med Fuji så jag ska be att få en så jag kan testaSv: skum DVD-brännare
Thomas