Idag köpte jag 2x 512MB PC3200 400Mhz och glad över min investering så tryckte jag in allt på moderkortet. Innan hade jag 1x 512MB PC2700 333Mhz. Men ungefär där nånstans så slutade glädjen. När jag skulle starta upp datorn så snurrade fläktarna igång men ingen bild visades på skärmen. PC-speakern piper ibland lite halvt (väldigt tyst mot vad den brukar göra). Första (eller kanske andra) gången jag pillade i datorn hade jag inte tryck i grafikkortet ordentligt efter mig. När jag tryckte på knappen pep datorn några gånger och sen inget mer. Då vara det bara att pressa lite till på kortet och sedan fungerade det igen. Efter att jag hade skrivit inlägget så gick jag och pillade lite till. Bland annat tryckte jag på grafikkortet och vips så fungerade allt! Varför kollar man aldrig dom enkla sakerna först?Datorn vill inte starta
Jag har även testat att plocka ur allt ram och enbart starta på det gamla, men det blir samma resultat. Jag har också försökt att hitta nån typ av "trouble shooting", men det verkar inte finnas.
Dom nya minnena är testade i farsans dator och dom fungerar bra.
Moderkortet jag har är ett ASUS K8N.
Nån som vet vad som kan vara fel?
ThomasSv: Datorn vill inte starta
Om det inte är grafikkortet kan du kolla om det är något annat som sitter löst.
/ErikSv:Datorn vill inte starta
Thomas