I en av våra konferenssalar har vi en dator (för videokonferens - Ditra) och till denna anslutet ett vanligt trådlöst tangentbord och mus (USB)... som fungerar hellre än bra. Man vill nu ha en bättre lösning, men fortfarande trådlöst... och min fråga är - Har någon av er bra erfarenheter av detta? Jag har testat diverse olika trådlösa möss och det är enbart Logitechs som har varit bra (MX700 och MX1000). Dock så har dom usel räckvidd, ur den synpunkten så är man i princip lika begränsad som en mus med tråd. För att få bra räckvidd så verkar bluetooth vara det bästa valet men då anser då i alla fall jag att responstiden är alldeles för hög och gör musen oanvändbar. Tack för svaret... Trådlöst tangentbord/mus : Erfarenheter
(Själv har jag bara dåliga erfarenheter av trådlösa möss/tangentbord så fort när det blir lite avstånd mellan sändare/mottagare och tangentbord/mus)
Någon som har provat på att ha lite avstånd (>5 m) mellan sändare/mottagare och tangentbord/mus och får det att funka tillfredställande? Någon som har jämfört traditionell teknik med Bluetooth?
Finns det olika märken som funkar bättre än andra i allmänhet?Sv: Trådlöst tangentbord/mus : Erfarenheter
För tangentbord så tror jag dock att bluetooth kan vara perfekt eftersom dom inte är lika känsliga för sega responstider.
Jag har testat för få märken för att kunna säga om det är nån skillnad där.
ThomasSv:Trådlöst tangentbord/mus : Erfarenheter
Vi kommer att testa Logitech's diNovo bluetooth... Dom lovar upp till 20m räckvidd... vi får väl se om det funkar... ;)