Det är inte igår Quick Basic och tidigare versioner av Basic släpptes men jag tror säkert att både en och två sitter och arbetar med detta fortfarande. Själv har jag ett 50-tal system ute på företag som snurrar och används dagligen. Va kul med qbasic! Ja passa på att fråga på ni - jag har utvecklat system med QuickBasic i flera år. Det är ingen som har kontakter och kan fråga Microsoft om man inte kunde få publicera Microsoft Basic 7.1 PDS på pellesoft - det hade varit mumma (det är ju dock så gammalt) - men bör tilläggas, kraftfullt. Skit kul med ett forum för basic -> qbasic... Jag har hållit på med QB , så det ska bli roligt att se vad man hittar bland alla gamla böcker , jag hr en hel America Koffert med böcker som är ca 20 år gamla. Ja nu är det bara att trycka upp program också i filarean samt kanske en eller annan artikel vore på sin plats.Nytt forum - QuickBasic
Du som är intresserad och arbetar med detta kan här få chansen att få hjälp, dela med dig av dina kunskaper.
Ps. Finns det någon inbiten QB användare som vill bli moderator så säg gärna till..
Mycket nöje
/PelleSv: <b>Nytt forum - QuickBasic</b>
Jag ska definitivt hem och rota bland gamla anteckningar.
Lär återkomma med frågor framöver.Sv: Nytt forum - QuickBasic
Glömmer aldrig när jag byggde mitt program som formaterade en diskett och la på bootsektorspåret på den, allt från vb och Assembleranrop..
/PelleSv: <b>Nytt forum - QuickBasic</b>
Gör en del spel och program i qbasic, har också en commodore 64 som åker fram då och då...Sv: <b>Nytt forum - QuickBasic</b>
Jag ska ta och titta igenom alla böcker och disketter.
MVH Jan-Eric JohanssonSv: Nytt forum - QuickBasic
Skall faktiskt ta och skänka ut större delen av alla mina avancerade program som jag skrivit genom åren - menyer, popupboxar och allt vad det är. Säkert kommer det någon till nytta
Ps. Behövs fler grupperingar i vb/filarea samt tips - så säg till mig så lägger jag upp dessa.
/Pelle