Jag har haft min luftkonditionering i tre år nu och märker att den inte kyler lika effektivt som när den var ny. Jag funderar på om det beror på att jag inte gjort någon regelbunden service. Jag har bara rengjort filtret själv ibland, men aldrig låtit en tekniker titta på den. Behöver man verkligen underhåll varje år, eller räcker det med enklare rengöring? Jag vill ju att den ska hålla länge och fungera optimalt, särskilt under varma sommardagar. Jag hade samma problem och fick rådet att låta en tekniker göra en genomgång. Det visade sig att det fanns damm i flera delar som jag inte kom åt själv, och när det blev rengjort fungerade allt mycket bättre. En årlig service kan förlänga livslängden och spara el. Om du behöver hjälp kan du kolla ac installation stockholm där det också finns servicealternativ för att hålla systemet i toppskick. Jag märkte stor skillnad efter att jag tog det steget. Min syster har varit noga med underhåll från början och hon har aldrig haft problem med sin AC. Hon säger att det är enklare och billigare att ta hand om små saker löpande än att vänta tills något går sönder. Hon bokar service en gång om året och gör själv regelbunden filterrengöring. Det verkar vara en rutin som verkligen lönar sig.Tips för att underhålla din luftkonditionering
Sv: Tips för att underhålla din luftkonditionering
Sv:Tips för att underhålla din luftkonditionering