Hei. Jeg har i det siste begynt å eksperimentere litt mer med hvordan jeg lager mindre porsjoner hjemme. Tidligere tenkte jeg ikke så mye over hvilke former jeg bruker, men nå prøver jeg å gjøre det mer strukturert. Jeg har sett at noen bruker små skåler til både tilberedning og servering, og det virker ganske praktisk. Samtidig er jeg litt usikker på om det faktisk gjør noen stor forskjell i hverdagen. Jeg har ikke brukt slike løsninger før, så jeg vet ikke helt hva jeg kan forvente. Er det noen som har erfaring med dette i vanlig bruk? Jeg støtte på en forklaring av dette for litt siden og leste gjennom https://www.azdesign.no/no/articles/460/ramekin. Der beskrives det at ramekin er små former som brukes både til tilberedning og servering av mat, spesielt i individuelle porsjoner. Jeg har selv prøvd å bruke slike former i enkelte situasjoner, og det gjør det enklere å holde alt samlet i én beholder. Det føles mer oversiktlig når maten allerede er delt opp før servering. Samtidig er det ikke noe jeg bruker hele tiden, men mer når det passer til typen rett. Det gir en litt annen måte å jobbe på kjøkkenet. Små kjøkkenformer som dette viser hvordan detaljer kan påvirke både tilberedning og servering. For noen vil det gi bedre struktur og oversikt over porsjoner. For andre vil det ikke ha så stor betydning i praksis. Det er derfor nyttig å kjenne til hvordan slike løsninger fungerer før man tar dem i bruk. På den måten kan man vurdere om det passer inn i egne rutiner. Det handler mest om hvordan man selv liker å organisere matlagingen.Ramekin bruk til matlaging og små porsjoner
Sv: Ramekin bruk til matlaging og små porsjoner
Sv:Ramekin bruk til matlaging og små porsjoner