Jag har märkt att vårt tak börjar se riktigt trött ut efter alla vintrar. Några pannor har glidit ner och det har börjat droppa in vid skorstenen. Jag är osäker på om det räcker med lagning eller om vi borde riva allt och lägga om. Hur vet man vad som är mest kostnadseffektivt? Det där låter som ett ganska klassiskt scenario när taken börjar nå sin livslängds ände. Ett tips är att ta in en professionell besiktning först – ibland räcker det att byta ut vissa delar, men om underlagspappen också är gammal är det ofta mer ekonomiskt på sikt att lägga om hela taket. För dig i Västsverige kan jag varmt rekommendera att kika in på Göteborgs Takmontage, de har lång erfarenhet och erbjuder tydliga helhetslösningar när det gäller att Byta tak Göteborg – både för villor och radhus. Att få en offert från en aktör med gott rykte ger dig dessutom bättre grund att fatta beslut. Underhållet av husets yttre delar glöms ofta bort tills det är för sent – särskilt när det gäller taket, som utsätts för hårt väder året runt.Vem anlitar man egentligen när taket börjar ge vika?
Sv: Vem anlitar man egentligen när taket börjar ge vika?
Sv:Vem anlitar man egentligen när taket börjar ge vika?