I vår bostadsrättsförening har vi de senaste åren mest fokuserat på att lösa akuta problem när de uppstår, men jag har funderat mycket på hur vi kan arbeta mer långsiktigt med förvaltningen. Att bara släcka bränder känns inte hållbart i längden, varken ekonomiskt eller för fastighetens skick. Det känns som att en helhetssyn och en strategi för förvaltning över tid skulle vara mycket bättre. Hur jobbar era föreningar med att säkerställa långsiktig förvaltning? Har ni några bra råd eller erfarenheter att dela med er av? Vi vill verkligen komma bort från ett reaktivt arbetssätt.Långsiktig förvaltning av fastigheter